Krokom i topp på riksdagslistan

Under helgen 15-16 februari hade Vänsterpartiet distriktskonferens och valkonferens på Birka folkhögskola i Ås. 20-talet ombud från nästan hela länet samlades för att välja ny distriktsstyrelse, välja namn till riksdag och landsting och lägga grunden för valen till EU och riksdag och region (f.d landstingsvalet). Valberedningen har gjort ett fantastiskt arbete och kunde presentera mycket bra förslag till styrelse och listor. Glädjande för oss i Krokom så är vår partiförening välrepresenterad!

Till riksdagen kandiderar Jessika Svensson från Krokom som förstanamn! Hon följs av Christina Hedin, Norderön, och Jörgen Blom från Hissmofors! Chanserna finns att Vänsterpartiet kan få ett riksdagsmandat från länet. Tar vi det så har vi återigen en riksdagsledamot från jämtlandsvänstern!

Till landstinget toppar inte oväntat MonaLisa Norrman från Nordannälden. MonaLisa är den politiker av alla som har störst erfarenhet av landstingspolitik i länet! Hon är ”ålderkvinna”, det vill säga hon har suttit längs av alla i landstinget. Hon följs av Gert Norman, Backe, Elin Hoffner, Hara. Med bland ”topp 10” finns Marie Svensson och Jörgen Blom från Hissmofors samt Maria Isberg från Ås!

Den nya distriktsstyrelsen styrs vidare av Christina Hedin. Från Krokom sitter Jessika Svensson, Nehro Mostafaee, Ås, och Maria Isberg.

Det är fantastiskt roligt att vänsterpartisterna från Krokom får ett så stort förtroende att representera länet. Med det i ryggen så kommer det att bli en mycket rolig och spännande valrörelse i så väl länet som i kommunen!