Valarbetet i Krokom.

Lars Ohlys besök i Krokom den 24 augusti blev en total framgång! Ett för Krokom stort antal invånare slöt upp och lyssnade på valtalet där Lasse fokuserade på vårt krav på 200 000 jobb i offentlig sektor, ett absolut nej till privatiseringar av offentlig verksamhet och protesten mot den förödande borgerliga politiken som drivs av de fyras gäng.

Startskottet har nu gått för Krokomsvänsterns valspurt. Lasses besök i Krokom visar att vi siktar högt detta val! Vi vet att våra krav på ökad personalnivå inom äldreomsorgen och återupprättad nivå inom räddningstjänsten i vår kommun är inte bara berättigad utan även ett måste, likaså våra krav om en förbättrad skola med bra skolböcker, fler vuxna i skolan och ökade resurser till kulturskolan. Majoritetspartiernas fortsatta sparande i tider med stort budgetöverskott är inget annat än dålig politik! Det är hög tid att vi tar nya tag i Krokoms kommun och verkligen visar med kraft att vi är den kommunen i länet som utvecklas mest rätt riktning!

Vår efterföljande middag/diskussionsstund med Lasse, lokala politiker och framför allt med våra flyktingar och invandrare var nyttig för oss alla. KIV, Krokoms Internationella Vänskapsförening, slöt upp fint och hade många bra och viktiga frågor att ställa. När jag pratade med några av dem efter middagen så var de nöjda och positiva till den politik vi för, såväl riks som lokalt. Lasse betonade att flyktingar och invandrare inte är en belastning utan en viktig resurs som vi måste bli mycket bättre att ta till vara!

Vi ser fram mot en mycket rolig och givande valrörelse i Krokom och det ska bli jättekul att besöka många byar och samhällen i vår vackra kommun. Vi hoppas att få träffa många människor och få chansen att prata om hur just DU ser på hur kommunen ska styras! Det är hög tid att lägga i nästa växel och visa att hela kommunen är med.

En av Vänsterpartiets valslogans säger att ”Rättvisa kommer från vänster” och det gäller verkligen i vår kommun! Gamla, unga, Valsjöbybor, Trångsvikenbor, män, kvinnor, företagare och anställda i vår kommun har rätt till en rättvis och bra service! Vårt vallöfte är att vi i Vänsterpartiet ska göra allt vi kan för att Krokoms kommun ska bli den bästa kommunen att bo, leva och verka i!

Din hjälp behövs för att vi ska nå dit!

Det är hög tid!

Jörgen Blom