Borgerlig avvecklingspolitik

Krokoms kommun styrs idag av en ”ohelig” allians mellan de borgerliga partierna och miljöpartiet. Då landet hamnar i kris och vår moderatstyrda regering sitter under köksbordet, uppenbart handlingsförlamade, så driver borgarna, inklusive miljöpartiet, i Krokom på välfärdsavvecklingen!

Vänsterpartiet, tillsammans med Socialdemokraterna, har i sina skuggbudgetar kunnat påvisa att kommunen inte behöver lägga ner äldreboenden och tvinga de gamla och dementa att flytta många mil, att kommunen inte behöver lägga ner skolor utifrån ekonomiska sparkrav, att kommunen inte behöver spara in på lärare och att kommunen inte behöver skapa större barngrupper inom barnomsorgen!

Självklart, i sann borgaranda, så menar Maria Söderberg (c), Göte W Swén (m), Annecatrine Hedman (kd) och Agnetha Gabrielsson (fp), ivrigt påhejad av Owen Laws (mp), att vi vänsterpartister och socialdemokrater är oansvariga och okunniga…….

Är det så svårt att förstå att det är förödande för våra barn, våra gamla, våra sjuka, ja, för våra medborgare i kommunen att avveckla stora delar av vår äldreomsorg, skolor, bibliotek, försämra för våra barn i förskoleåldern samtidigt som man knappt rör den kommunala administrationen?! Snacka om oansvarigt och okunnigt!!!

Det är nu lite drygt ett år kvar till valet 2010. Låt dessa 4 år bli en mörk del i Krokoms kommuns historia! Välj bort ett tydligt segregerande, inhumant och odemokratiskt styre! Låt kommunen få en ansvarstagande och människovänlig politik.

Vänsterpartiet i Krokom kommer att vara en garrant för rättvisa, jämlikhet och demokrati!