Vad har hänt?

Vänsterpartiet i Krokom har visat att vi är det enda partiet i Krokoms kommun som faktiskt kommer med innovativa och framåtsyftande frågor och idéer. Vi har en ”vilande” majoritet som tjänar poäng på gamla meriter, oftast inte deras egna! Vänsterpartiet sviker inte och vi ger resultat!

Vad har vi då gjort? Ja för att sätta det i några olika punkter så ser det ut så här;

* Driva frågan om fritidsgård i Nälden.

* Förbättra villkoren för våra äldre.

* Vara innovativa när det gäller turismen och näringslivet.

* Samarbeten med grannkommunerna för en bättre fritid.

* Ett miljövänligare samhälle i Krokom.

* En sund energipolitik i kommunen.

* En aktiv bostadspolitik.

* Säkra skolvägar i kommunen.

Vänsterpartiet har lämnat in flest motioner i kommunfullmäktige och flera av våra frågor har fått den politiken att ta reson, trots ett borgerligt styre! Eftersom ett flertal av kommunens medborgare faktiskt är nöjda med vad vi gör, borde inte det då ge resultat när det gäller att styra kommunen?! Ja, vi tycker ju det! Vänsterpartiet i Krokom är det parti som bevisligen tar medborgarnas frågor på allvar, som driver de frågor som boende i kommunen tycker är viktiga. Andra partier, majoriteten i synnerhet, lever på gamla meriter, och tänker inte framåt

Vänsterpartiet tänker ofta på framtiden, utan att för den del glömma hur saker och ting ser ut just nu! Vi vill verkligen se att kommunen, hela kommunen, får utvecklas och frodas! Vi vill se en levande landsbygd, något som vi börjar känna att vi, tyvärr, är ensam om…

Vi behöver dock hjälp! Känner du också för att vår kommun mår bäst av en politik som är drivande och inte bara förhåller sig, ja då är du välkommen! Känner du att Krokoms kommun behöver en politik som skapar gemenskap, oberoende av vart du bor, då är du välkommen! Känner du att Vänsterpartiet i Krokom står på medborgarens sida, ja, då är du välkommen!

Vänsterpartiet är faktiskt det parti som har varit mest aktiv och lyft flest frågor i kommunfullmäktige! Vi VILL saker, vi TYCKER om saker och vi DRIVER saker! Vänsterpartiet i Krokom gör skillnad!