Vänsterpartiet ökar mest!

mätning

Vänsterpartiet ökar kraftigt i den senaste väljarbarometern från Novus! Det är glädjande att det rödgröna blocket leder över Alliansen. Men glädjen grumlas av att sd ligger rekordhögt. Sd tycks – hittills – komma undan med ljug-argument, fusk med bidrag, rasistiska grodor, företrädare som använder våld, förskingrar och gör idiotiska uttalanden och de kommer undan att de har en usel politik som slår, inte bara mot invandrare utan även mot mot kvinnor, arbetare, hbt-personer, och demokratiska grundprinciper. De argumenterar inte rationellt utan bara direkt på känslor som rädsla och otrygghet. Vänsterpartiet avslöjar deras politik och visar på de riktiga problemen i samhället och riktiga lösningar. Otrygghet föder fascism, det har vi sett i historien. Och denna otrygghet beror inte på invandrare utan på en ekonomisk politik som lett till arbetslöshet, klyftor och en nedmontering av välfärden! Nu ska (v)i ta tillvara på opinionen och vinna över Alliansen i september!